Cărți & capitole de carte

CĂRȚI ȘI CAPITOLE DE CARTE

Dascăl, Reghina. 2012. “Raj Matriarchs” în Romance: The History of a Genre. Coord. Dana Percec. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, pp.179-200.

Dascăl, Reghina. 2012.  “Loitering with Intent: Gender Studies and English Studies in the Romanian Academe” în Episodes from a History of Undoing: The Heritage of Female Subversiveness. Coord. Reghina Dascăl. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, pp. 195-207.

Dascăl, Reghina. 2012. “A Woman for All Seasons: Christine de Pizan” în Episodes from a History of Undoing: The Heritage of Female Subversiveness. Coord. Reghina Dascăl. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, pp. 25-47.

Dascăl, Reghina. 2016. “Uitându-mă înapoi fără mânie” în Feminin-Masculin. Povestiri de carieră-viață. Coord. Alina Hurubea. Iași: Institutul European, pp.59-78.

Dascăl, Reghina, Irina Diana Mădroane, Valentina Mureșan, Andreea Pele, Andreea Șerban. 2013. Educația femeilor – un atu sau un risc? Timișoara: Editura Universității de Vest.

Ghiță, Roxana. 2015 (co-autori Lazea, Dan D., Camil Pârvu). “Nelson Mandela and his Cosmopolitan Legacies” în Cosmopolitanism and the Legacies of Dissent. Coord. Tamara Cărăuș, Camil Pârvu. London: Routledge.

Goșa, Codruța; Andreea Șerban. 2016. Is Little Red Still Innocent and the Wolf Still Bad? Multiple Readings of the Story of Little Red Riding Hood. Szeged: Jate Press. (248 pagini)

Mădroane, Irina Diana. 2012. “Watching Celebrity Selves on Reality TV: Class Transformation and Viewer (Dis)Empowerment in a Romanian Reality Show” în Romance: The History of a Genre (Cultural Studies). Coord. Dana Percec. Newcastle-upon-Tyne: Cambridge Scholars Publishing, pp. 50-66.

Mădroane, Irina Diana. 2012. “Values and Diversity: Universalist Responses to Cultural Relativism” în Ex-CENTRIS: Marginali, Excentrici, Rebeli. Coord. C. Chevereşan şi C. Vălcan. Timişoara: Editura Universităţii din Timişoara, pp. 103-114.

Mădroane, Irina Diana. 2016. “Metaphors and Calls for Action in Media Advocacy Campaigns” în Language in Use: Metaphors in Non-Literary Contexts. Coord. Loredana Pungă, Newcastle-upon-Tyne: Cambridge Scholars, pp. 169-191.

Mădroane, Irina Diana. 2020. “Gender and Class in News and Infotainment Genres,” în The International Encyclopedia of Gender, Media and Communication (The Wiley-Blackwell-ICA International Encyclopedias of Communication Series), coord. de K. Ross, I. Bachmann, V. Cardo, S. Moorti și C.M. Scarcelli. Malden/Oxford: Wiley-Blackwell, pp. 468-474.

Mădroane, Irina Diana. 2021. “Shame, (Dis)empowerment and Resistance in Diasporic Media: Romanian Transnational Migrants’ Reclassification Struggles,” in Mediated Shame of Class and Poverty Across Europe. Ed. by I. Reifová & M. Hájek. Cham: Palgrave Macmillan, pp. 61-83. ISBN 978-3-030-73542-5

Mureșan, Valentina. 2016. “Sweeping her off her Feet. Courting Moves and Language” în What’s in a Balcony Scene. A Study on Shakespeare’s Romeo and Juliet and Its Adaptations. Coord. Luminița Frențiu. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, pp.53-63.

Mureșan, Valentina. 2016. “Developing Communication Skills in Romania in the Digital Era” în Language in the Digital Era: Challenges and Perspectives. Coord. Daniel Dejica, Gyde Hansen, Peter Sandrini and Iulia Para. De Gruyter Open, Varșovia/Berlin, e-book 978-3-11-047205-9, pp 228-243.

Pârlog, Aba-Carina. 2013. “Kiran Desai’s Hullabaloo in the Guava Orchard: Translation and Cognitive Loss” în Translating across Cultures: BAS 21st Annual International Conference. Coord. Hortensia Pârlog și Luminița Frențiu. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing. pp. 85-93.

Pârlog, Aba-Carina. 2019. Intersemiotic Translation. Literary and Linguistic Multimodality. Cham, Switzerland: Palgrave Macmillan, Cham. ISBN 978-3-030-16765-3.

Percec, Dana (prefață). 2018. Ca-n povești la W. Shakespeare, Opere, vol XIII [Totul e bine când se termină cu bine], Editura Tracus Arte, 2018, pp. 181-210. ISBN: 978-606-664-995-7

Percec, Dana (prefață). 2019. Cymbeline sau Marele Final, la William Shakespeare, Opere, vol. XV [Cymbeline], Editura Tracus Arte. ISBN: 978-606-023-139-4

Percec, Dana (coordonator și co-autor). 2019. De la Anglia la Marea Britanie. O călătorie prin cinci secole și 555 capitole (ediție revăzută și adăugită a Ghidurilor de istorie culturală), Editura UVT. ISBN 978-973-125-654-2

Percec, Dana (co-autor). 2020. Quinta medievală, volumele I-II, Editura UVT, (împreună cu Dan Negrescu). ISBN general 978-973-125-831-7, ISBN vol. I 978-973-125-832-4, ISBN vol II 978-973-125-833-1

Şerban, Andreea. 2009. “Eye-in’ the Body: Margaret Atwood’s Cat’s Eye and The Handmaid’s Tale, and Sarah Hall’s The Electric Michelangelo”, în The Human Body in Contemporary Literatures in English. Cultural and Political Implications, vol. 5. Coord. S. Coelsch-Foisner și M. Fernández Morales.  Frankfurt am Main and Berlin: Peter Lang, pp. 187-196.

Şerban, Andreea. 2012. “(Little) Red Riding Hood: A British-American History of Undoing” în Episodes from a History of Undoing: The Heritage of Female Subversiveness. Coord. Reghina Dascăl. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, pp. 123-136.

Şerban, Andreea. 2016. “The Road of Life and the Ladder of Career: A Case Study of Romanian Life and Career Metaphors” în Language in Use: Metaphors in Non-Literary Contexts. Coord. Pungă, Loredana.  Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, pp. 125-135.

Şerban, Andreea. 2016. “‘Arise, Fair Sun,’ and Let Down Your Hair: Romeo and Juliet’s Balcony Scene for Kids and Teens” în What’s in a Balcony Scene? A Study on Shakespeare’s Romeo and Juliet and its Adaptations.  Coord. Luminița Frenţiu. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, pp. 65-76.

 

TEZE DE DOCTORAT PUBLICATE

  • Pele, Andreea. 2015. The Reader-Writer Dynamics of the Relationship between J. R. Ward and the BDB Fans. Editura Eurostampa: Timisoara. (276 pagini, carte bazată pe teza de doctorat)
  •  Șerban, Andreea Ioana. 2010. The Call of the Wild: M/Other Nature in Margaret Atwood’s Novels. Cluj-Napoca: Napoca Star. (231 pagini, carte bazată pe teza de doctorat)